Tuesday, March 15, 2005

Workshops Sprint On as Deadline Looms


Workshops, originally uploaded by albertocairo2005.

As day two of the Interact Don´t Show! and Show Don´t Tell! workshops wears on, the students are pressing ahead with their infographics on Encierro, the running of the bulls.

The online students are hard at work rendering fence-posts, clothes and the plaza del toros, while the print workshop has broken off to do a breaking news exercise.

The students have until 11:30 tomorrow morning to complete their work, then the whole group will critique it.

Some interesting ideas we´ve seen:

Color coding the route to show the most dangerous places and best places to watch
3D renderings of the runners showing their clothes and the newspapers they use to protect themselves from 500kg bulls.
A ¨community¨feature allowing viewers to send in their own pictures of the event

2 Comments:

Blogger paperboy said...

Yo no soy infografista, sino maquetador y me muero de envidia viendo vuestro trabajo. Me habría gustado estar allí, en el workshop disfrutando de los trabajos de los infógrafos. Me encantaría que luego se pudiesen ver esos trabajos del encierro en algún sitio de la web. Estoy aprendiendo algo de infografía, pero mis conocimientos están aún a años luz de lo que se puede ver por ahí. Tenéis mucho mérito.
1 saludo.
Raúl lasa

9:02 AM  
Anonymous The man with the silver infographic said...

Te quedarías alucinado no sólo con la calidad de los trabajos, sino también con la calidad –y calidez– de la gente que estaba por allí, desde el staff a los ponentes, pasando por los camareros del Jumping Jester, of course (seguro que verás este último nombre repetido en más de un post, es de esos que adquieren sentido con la repetición)

9:22 AM  

Post a Comment

<< Home